Thema:
Danke für die Rückmeldungen. flat
Autor: Fred Labosch
Datum:05.10.21 14:20
Antwort auf:Re:Gibt es schon erste Tests? von Lynne

>>Gerade mal geschaut, auf der 360 lief das Spiel nativ in der folgenden Auflösung: 960x544 (4xAA), also wie das Display der PSVita. Überlege für die PS5 zuzuschlagen, ich hoffe es ist gut gealtert.
>
>IGN hatte gestestet:
>[https://www.youtube.com/watch?v=kM1IvcLvc6o]
>
>Gibt aber nocht mehr.
>
>Für Xbox gibt's ein Vergleichsvideo:
>[https://www.youtube.com/watch?v=sJ3q9_a6KiU]
>
>Die Auflösungen/Dateigrößen:
>ONE: 900p30fps / 38,65GB
>ONE X: 1440p30fps / 38,65GB
>Series S: 1080p60fps / 38,65GB
>Series X: 1440P60fps / 38,65GB
>
>Aus der Videobeschreibung:
>- The game does not support HDR on any platform.
>- The distance has improved in the remaster. One and SeriesS have a similar setup, somewhat better on OneX and with more items on SeriesX.
>- Lower resolution textures on Xbox One.
>- Some assets have been added in some areas (cones, fences ...), although anecdotally.
>- As a personal opinion, some changes in the texturing or modeling of Alan Wake have not been good.
>- Severe FPS issues in some cutscenes on Xbox One. This also causes sound out of sync.
>- Xbox One experiences a lot of tearing in the most stressful moments.
>- Problems loading some textures on Xbox One. It is necessary to return to the main menu to correct it.
>- Unexpected crashes on One / One X.
>- I think that D3T has done a job that could be improved (as happened with Mafia II: Definitive Edition or Shenmue HD).
>
>Bei PS5-Videos steht gerne mal 4k/60 dran, aber ob das auch stimmt?
>
>Lynne


Aus dem Post unten:

Plattform / Render Resolution / Output Resolution / Target Framerate
PlayStation 5 – 1440p / 2160p (4K) / 60fps / 4X MSAA

Also auch kein natives 4k auf PS5.


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