Thema: |
|
||
Autor: | Fred Labosch | ||
Datum: | 05.10.21 14:20 | ||
Antwort auf: | Re:Gibt es schon erste Tests? von Lynne | ||
>>Gerade mal geschaut, auf der 360 lief das Spiel nativ in der folgenden Auflösung: 960x544 (4xAA), also wie das Display der PSVita. Überlege für die PS5 zuzuschlagen, ich hoffe es ist gut gealtert. > >IGN hatte gestestet: >[https://www.youtube.com/watch?v=kM1IvcLvc6o] > >Gibt aber nocht mehr. > >Für Xbox gibt's ein Vergleichsvideo: >[https://www.youtube.com/watch?v=sJ3q9_a6KiU] > >Die Auflösungen/Dateigrößen: >ONE: 900p30fps / 38,65GB >ONE X: 1440p30fps / 38,65GB >Series S: 1080p60fps / 38,65GB >Series X: 1440P60fps / 38,65GB > >Aus der Videobeschreibung: >- The game does not support HDR on any platform. >- The distance has improved in the remaster. One and SeriesS have a similar setup, somewhat better on OneX and with more items on SeriesX. >- Lower resolution textures on Xbox One. >- Some assets have been added in some areas (cones, fences ...), although anecdotally. >- As a personal opinion, some changes in the texturing or modeling of Alan Wake have not been good. >- Severe FPS issues in some cutscenes on Xbox One. This also causes sound out of sync. >- Xbox One experiences a lot of tearing in the most stressful moments. >- Problems loading some textures on Xbox One. It is necessary to return to the main menu to correct it. >- Unexpected crashes on One / One X. >- I think that D3T has done a job that could be improved (as happened with Mafia II: Definitive Edition or Shenmue HD). > >Bei PS5-Videos steht gerne mal 4k/60 dran, aber ob das auch stimmt? > >Lynne Aus dem Post unten: Plattform / Render Resolution / Output Resolution / Target Framerate PlayStation 5 – 1440p / 2160p (4K) / 60fps / 4X MSAA Also auch kein natives 4k auf PS5. |
|||
< antworten > | |||