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Kommentar von The Verge zum Thema Abos... flat
Autor: Kilian
Datum:14.07.22 10:10
Antwort auf:BMW: Sitzheizung für 18$ Abo von hellbringer

BMW isn’t alone — Volkswagen, Toyota, Audi, Cadillac, Porsche, and Tesla have all dabbled in subscription models for certain options, such as driver-assist features or voice recognition. It’s a troubling trend, considering how much people freaking hate it.

Earlier this year, Cox Automotive conducted a survey of 217 people who intend to buy a new car over the next two years. Only 25 percent said they’d be willing to pay a monthly or annual fee to unlock a feature in their vehicle. The remaining 75 percent said piss off. (...)

Last year, General Motors said it earned over $2 billion in in-car subscription service revenue, a number the company expects to grow to $25 billion by the end of the decade. That would essentially put GM in the same league as Netflix, Spotify, and Peloton. (...)

Unless automakers lower the purchase price of new vehicles to offset the subscriptions, customers aren’t likely to afford all the nickel and diming, Abuelsamid said. “I think automakers will have to back down on either pricing or how many things they want to turn into subscriptions,” he said.


[http://www.theverge.com/2022/7/13/23206999/car-subscription-nightmare-heated-seats-remote-start]

Das Paradoxe ist ja: Die Käufer von Luxusautos könnten sich am ehesten solche Abos leisten, aber wegen des hohen Preises eines Porsches oder Mercedes wären hier Abo-Modelle am wenigsten gerechtfertigt. Wenn ich an meinen Vater denke: Der würde eher die Marke wechseln als sich ein Abo ans Bein zu binden.

Und: Autos werden immer verzichtbarer. Dieser Trend wird in Zukunft dank des Ausbaus alternativer Fortbewegungsmittel nur größer. Unter diesen Umständen möglichen Kunden beim Autokauf mit Abo-Modellen eine weitere Hürde in den Weg zu legen, ist selten dämlich.


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