Thema:
Re:Für mich feiern "Sie" weniger die Aufrüstung flat
Autor: Pezking
Datum:04.03.22 13:18
Antwort auf:Für mich feiern "Sie" weniger die Aufrüstung von Nostra8

>sondern ich finde, es wird eher das "Aufwachen aus dem Dämmerschlaf" gefeirert.
>
>Ich behaupte einfach mal, dass es weniger um die Summe von 100 Milliarden geht, sondern eher darum, dass sowohl Außenministerin wie auch Bundeskanzler harte Kante zeigen.
>Sie stehen mit diesen Aussagen für etwas ein, offenbaren ihren Standpunkt und zeigen IMO auf, dass sie auch bereit sind ihre Werte zu Verteidigen und diese nicht schon längst in irgendwelchen Kamingesprächen an den höchstbietenden verkauft haben.
>
>Man könnte auch sagen: Es ist gefühlt das genaue Gegenteil von dem, was Merkel und ihre Regierungen die letzten Jahre gemacht haben.


Den Artikel hierzu finde ich super:

At the time, Berlin was poised to inaugurate a new gas pipeline from Russia, and Germany’s biggest companies were announcing major new investments in China. But Merkel was on her way out, and the question on many minds was whether a leadership change might bring about a shift in Germany’s approach. The German official was skeptical.

“Freedom does not mean as much in Germany as it might in other places,” this person told me, speaking on the condition of anonymity in order to candidly discuss German political mores. “If the trade-off is between economic decline and an erosion of freedoms, Germany could well choose the latter.”


Over the weekend, Merkel’s successor, Olaf Scholz, rose to the podium in the Bundestag and proved otherwise, putting freedom first in a stunning response to Russia’s unprovoked invasion of Ukraine. In doing so, he shattered German foreign-policy taboos dating back to the founding of the Federal Republic more than 70 years ago.

(...)

[i:But the die has been cast. “Peace and freedom in Europe don’t have a price tag,” German Foreign Minister Annalena Baerbock said last week. It is freedom over prosperity after all.


[https://www.theatlantic.com/international/archive/2022/03/germany-putin-ukraine-invasion/623322/]


< antworten >