Thema:
Re:Pfui: Brief international flat
Autor: makaimura
Datum:08.02.19 10:59
Antwort auf:Re:Pfui: Brief international von Koepi

>Paypal.com (US) akzeptiert im Zweifel keine DHL Online Tracking Verfahren, sondern nur die Abliefernachweise von UPS/FedEx, da entsprechende Schnittstelle vorhanden. Die Terms & Conditions von PP US kann ich nicht verlinken, da sie hinter https und Token liegen...:-)

kann aus Erfahrung nicht bestätigen. Ich verstehe aber auch nicht, wie sich AGB von PP Amerika auswirken sollen. Einen Claim managed Du auf Deiner eigenen PP Page, also der deutschen. Wenn Du den Support anrufst, hast Du einen dt. Ansprechpartner und die AGBs, die für Deine PP Nutzung gelten, sind diese hier, in denen steht:

Below is a non-conclusive list of shipping service providers we usually accept to issue proof of shipment based on the requirements set out above. Yet the payment recipient is obliged to make sure that the proof of shipment contains all necessary information as set out above in the individual case.

- Deutsche Post AG / DHL (please note that not all products comply with the requirements of this clause 4.2, such as small parcels without proof of shipping (in German: “Päckchen”) and letters (letters include consignment, book shipments (in German: “Büchersendung”) and “Maxibrief” formats),
- GLS,
- DPD,
- Hermes,
- UPS,
- FedEx,
- TNT.

In addition, shipping receipts of registered mail (in German: “Einschreiben”) by Deutsche Post AG are also accepted as proof of shipment, provided the shipping receipt show both shipping date and the name of the recipient. The name of the recipient must in any case match the name shown on the "Transaction Details" page.



< antworten >