Thema:
Re:Google Home: and so it ends? flat
Autor: suicuique
Datum:30.05.17 07:02
Antwort auf:Re:Google Home: and so it ends? von Vetinari

>[http://bgr.com/2017/03/17/google-home-audio-ads-beauty-and-the-beast/]
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>This wasn’t intended to be an ad. What’s circulating online was a part of our My Day feature, where after providing helpful information about your day, we sometimes call out timely content. We’re continuing to experiment with new ways to surface unique content for users and we could have done better in this case.
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>In the end, the “feature” was removed and Google Home stopped serving up ads for Beauty and the Beast. Unfortunately, the genie is now out of the bottle, and while the ads might not be as blatant or intrusive in the future, it’s hard to imagine Google ignoring this potential revenue stream altogether.


Ich finde es ist auch nicht so einseitig zu bewerten wie es der Beitrag von Nitschi tut.
Werbung ist nicht in jedem Fall von einem reinen (informatorischen) Hinweis zu trennen. Ein Filmstart mag noch recht eindeutig in die erste Kategorie fallen, aber was ist mit dem Hinweis auf den Valentinstag? Ich kenne nicht wenige die es nicht als minder lästig empfinden würden. Andere hingegen würden sich wahrscheinlich ärgern wenn man derartige Erinnerungen kategorisch ausnehmen würde.

Eindeutiger wird es wenn ein Revenue Stream für Google im Hintergrund steht. Aber selbst hier könnte man IMO nicht exakt zwischen Nützlichkeit und Ärgernis trennen.

Wie so oft: one man's trash is another man's treasure.

Solange jedenfalls keine Radioähnlichen Werbespots geschaltet werden, sehe ich die Grenze nicht für überschritten.

gruß


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