Thema:
So sieht der Economist Ms Tablet Versuch flat
Autor: parademic
Datum:30.06.12 12:22
Antwort auf:Microsoft Surface - The Battle Begins von JPS

[http://media.economist.com/sites/default/files/imagecache/full-width/images/print-edition/20120623_WBD001_0.jpg]

Der Artikel:

[http://www.economist.com/node/21557345]

>Microsoft has stayed mum about what exactly these [the price points] will be, but it has indicated that the expensive model is likely to cost the same as thin laptops, which sell for around $1,000, whereas the cheaper version will be priced to compete with comparative ARM-based tablets, probably at around $500. The cheapest iPad with a high-resolution screen costs $499.

Das Problem für Microsoft wird in einem halben Jahr sein, dass die komplette Industrie durch Amazons und Googles Beispiel kapiert haben wird, dass Tablets Geräte sind, die vor allem für den Medienkonsum gekauft werden. Für alle anderen Einsatzzwecke gibt es geeignetere Geräte. Und wenn der Massenmarkt zugreifen soll, müssen sie viel billiger als $500 sein. Wenn das günstigste iPad mit Retina Display $499 kostet, dann müssten Konkurrenzprodukte mind. 1/3 billiger sein. Ein etwas gehobeneres 10" Tablet dürfte demnach max. $330 kosten, wenn man den Massenmarkt erreichen will. Das Durchschnitttablet wird dann wahrscheinlich sogar günstiger sein. Es bleibt abzuwarten, ob Ms Preise "vergleichbar" sind.

>But the company’s main aim may be to show how its new operating system can best be used, thus setting a standard that other device makers will strive to exceed—and perhaps produce a Windows 8 iPad-killer.

>If that is indeed the aim, Microsoft appears to have missed a key lesson from Apple. One reason why the iPad has been so successful is that it blends beautiful hardware with an amazing range of software. Microsoft has attractive assets, in particular Skype (an internet calling service), its alliance with Barnes & Noble (a big online bookseller) and its Xbox ecosystem. Yet other than the firm’s Office suite of productivity tools, none of these was shown at this week’s launch. “Microsoft has missed an opportunity to highlight things that can inspire people

Hier nennt der Economist den zweiten Haken bei Ms Herangehensweise. Wenn Tablets günstige Geräte für den Medienkonsum sind, dann müssen sie mit attraktiven Inhalten gebündelt werden. Hier hat Ms gar nichts gezeigt. Der Kunde fragt sich zurecht, warum er ausgerechnet ein W8-Tablet kaufen soll, wo doch andere Platformen mehr Inhalte haben.

parademic


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