Thema:
Re:"We Are Living in a Failed State" flat
Autor: lichtschalterer
Datum:22.04.20 13:57
Antwort auf:Re:"We Are Living in a Failed State" von peppi

>>>Uff.
>>>
>>>The virus should have united Americans against a common threat. With different leadership, it might have. Instead, even as it spread from blue to red areas, attitudes broke down along familiar partisan lines. The virus also should have been a great leveler. You don’t have to be in the military or in debt to be a target—you just have to be human. But from the start, its effects have been skewed by the inequality that we’ve tolerated for so long. When tests for the virus were almost impossible to find, the wealthy and connected—the model and reality-TV host Heidi Klum, the entire roster of the Brooklyn Nets, the president’s conservative allies—were somehow able to get tested, despite many showing no symptoms. The smattering of individual results did nothing to protect public health. Meanwhile, ordinary people with fevers and chills had to wait in long and possibly infectious lines, only to be turned away because they weren’t actually suffocating. An internet joke proposed that the only way to find out whether you had the virus was to sneeze in a rich person’s face.

>>
>>
>>Wo ist der Unterschied zu D, gerade im zweiten Teil des zitierten Textes.
>
>Hier werden Leute getestet wenn sie in Risikoregionen waren und/oder direkten Kontakt zu Infizierten hatten. Dass Symptome allein nicht "ausreichen" find ich zwar blöd, die Erklärungen dazu aber nachvollziehbar.
>
>Evtl. irre ich auch? Und: Ausnahmen bestätigen (leider) wie immer die Regel.
>
>Ich würde aber nicht bestreiten, dass mächtige Personen auch hier getestet werden wenn sie unbedingt wollen. Sei es halt durch Kohle in die richtige Richtung werfen.


Wenn du 3 Symptome hast, die dem COVID entsprechen, wirst du getestet.
Die Amis testen anscheinend laut seiner Aussage aber nicht bei Fieber und anderen Symptomen, sondern nur wenn du jemanden Reichen anniest. Das ist die Aussage, die er da tätigt.


< antworten >