Thema:
Was soll denn besser gewesen sein? flat
Autor: Flöhchen
Datum:20.07.22 23:12
Antwort auf:"The strongest adaptation yet " (IGN) :-D von HomiSite

>Ihr Hater, hört auf den Händler! :-) Siehe: [https://www.ign.com/articles/netflixs-resident-evil-series-is-the-strongest-adaptation-yet]
>
>Fazit:
>
>>[...] Netflix's Resident Evil represents everything “Resident Evil'' in fresh (sans festering flesh) but attentively familiar ways. For all its alterations, Andrew Dabb's series is a union of what both video game and movie audiences know — or don’t — about Resident Evil. Paul W.S. Anderson used title appeal to corner the action junkie market, Johannes Roberts lifts entire sequences like silly putty on newspaper, and Dabb sees the value in blending both approaches. The latest in a long string of Resident Evil adaptations may be the most faithful yet, since there's a hell of a lot more to consider than "that doesn't look like my favorite character."



Mal ganz im ernst. Ein Film war schlimmer als der andere, auch die ganzen Animationsgeschichten waren wirklich mäßig im Bestfall. Da finde ich das hier zumindest bIs einschließlich Folge 6 um Welten besser und wunder mich schon, was hier im Thread abgeht :D Das können die letzten beiden Folgen (die ich noch nicht kenne) auch nicht mehr runterreißen.


< antworten >