Thema:
Die Story ist nicht der Fokus flat
Autor: Lynne
Datum:01.08.22 08:48
Antwort auf:Skull & Bones - Piraten Game von Ubi [Fall 2018] von magus

[https://www.eurogamer.net/skull-and-bones-is-not-a-narrative-game]

"Skull and Bones is not a narrative-driven game," Barnard explains. “We have narrative pieces - in the game, you'll meet important NPCs called Kingpins which have their own stories that you'll learn as you develop rapport with them by taking on contracts with them. There is an underlying story to the game with which we build the entire world lore, but that's not the main focus. We want players to create their own stories and be able to choose the type of pirate they want to be.

Joah, klingt schon sehr nach dem Sea of Thieves-Ansatz. Das einzige, was S&B für mich dann wirklich interessant machen könnte, wäre ein komplett offline spielbarer Modus. Ich fand's bei SoT ja am Ende deutlich weniger anstrengender als befürchtet und teils hatte ich zig Tage am Stück mit niemanden Kontakt, aber ein unterschwelliger Stressfaktor ist's halt trotzdem.

Lynne


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