Thema:
Re:Konamis XEXEX kommt als ACA-Release! flat
Autor: SNK-rules
Datum:21.12.21 12:54
Antwort auf:Re:Konamis XEXEX kommt als ACA-Release! von Chris B

>There are different gameplay mechanics between the original Japanese release and the overseas releases. The overseas versions introduce a variety of changes, with the most notable being the removal of all but one upgradable weapon. The enemy patterns are also changed slightly.
>
>In the Japanese version, the player starts with the Proton Laser, a thin stream of weak bullets. Defeating certain enemies will drop other weapons. The name of the current weapon is displayed at the bottom of the screen.
>
>In the overseas versions, the only available weapon is the Proton Laser; picking up power-ups increases the spread of the weapon. Missiles are a secondary weapon.
>
>Wtf! Was hat sich Konami denn dabei gedacht?


Dafür konnten bei der World Version 2 Spieler gleichzeitig spielen, glaube ich mich zu erinnern.

Unterschiede zwischen japanischer und westlicher Spielhallenversion gab es öfter. Waren meistens eher Zensuren, aber manchmal auch wirklich Spieltechnische Unterschiede. Aliens von Konami hat in der US Fassung zum Beispiel einen exklusiven 3D Level.
Solche Unterschiede musste ich als Arcade Sammler bitter lernen.
Undercover Cops will zum Beispiel auch keiner US, oder wenn dann die Renewal Version mit den japanischen Elementen wieder eingefügt.


< antworten >