Thema:
Laut Reviewer gibt's extreme Difficulty Spikes flat
Autor: Faerun
Datum:03.11.21 12:06
Antwort auf:Nur noch etwa 1,5 Wochen von Faerun

selbst auf dem normalen Schwierigkeitsgrad:


"90 still seems unlikely to me because there's one very specific problem with the game that I think will piss off enough people that at least some reviews won't hit the 9/10 mark that the game needs a consistent flow of to hit 90 [...] Gameplay related, but it can kill story pacing too; even as someone who usually doesn't get bothered by that kinda thing, it is particularly annoying in SMTV. It's not enough to drag the game down or anything, but it's definitely something I can see bothering others more.

EDIT: Talking about insane difficulty spikes that border on being unfair, no amount of grinding can help with them, they can be maddening"

[https://famiboards.com/threads/the-shin-megami-tensei-v-review-prediction-thread.680/page-2#post-54759]

Difficulty Spikes, aus denen man sich nicht herausgrinden kann?

Diese Person sagt auf der nächsten Seite auch, dass sie SMT V als frustrierender empfand als andere MegaTens, dies allerdings auch mit veränderten Spielgewohnheiten zusammenhängen könnte. Zudem ist es so, dass das Game wohl auch auf Casual nicht einfach ist und der Story-Mode erst zum Release zur Verfügung steht (und damit z.b. ungeübten Reviewern nicht zur Verfügung steht). Durchspielzeit 50-60h.


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