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Zum Thema Open World/Sandbox flat
Autor: Ness
Datum:26.10.21 12:36
Antwort auf:heute 15:00 Uhr: Campaign Overview von 2d2d2d

Gab bereits vor einigen Monaten einen sehr interessanten Beitrag von Joseph Staten (Head of Creative), in welchem das Spielprinzip näher beschrieben wurde. Es soll explizit nicht zu sehr Ubisoft-Open World werden, sondern es wird das Sandbox-Gameplay der alten Teile noch offener. Um den Head of Creative zu zitieren: "From a distance, it might appear that we’re building an open world game, but that’s not really the case. We’re making a Halo game; a sandbox shooter where our goal is to make you feel like the most powerful actor in a rich, emergent, sci-fi combat simulation.

For example, if you zoom into some of this month’s screenshots, you’ll catch glimpses of the wildlife that inhabits the ring. Halo Infinite’s campaign doesn’t have a crafting system, however, and you won’t spend time hunting and skinning animals to make better gear for Master Chief. Spartans wear Mjolnir assault armor. They don’t need leather boots.

What you will spend time doing is plummeting from a rocky overlook into the heart of an enemy patrol, eliminating their leader with a well-stuck Plasma grenade, using your Grappleshot to pull his power weapon off the ground and into your hands, and then empty its magazine into the rest of the patrol, scattering the nearby wildlife back into their burrows.

Which is to say, we’ve designed Halo Infinite so that you’re freer than you’ve ever been to do what Spartan super-soldiers do best: survey a battlespace, plan your attack, engage the enemy, deal with whatever surprises the sandbox throws your way, and then rearm for the next battle.

What’s different this time is that you have more freedom than ever before to choose your path through the world. Follow a hidden cave system into a well-guarded fortress, wind your Warthog through a fog-filled mountain pass, capture a Banshee and fly to a floating ring fragment across a gap of stars. A strong narrative remains at the heart of the Master Chief’s adventure, and your journey between story missions is entirely up to you."


Es wird auch weiterhin Höhlen und linearere Bereiche, aber Halo war in meinen Augen immer dann besonders stark, wenn man die Vorteile der eigenen Sandbox ausspielen konnte, d. h. spannende Duelle gegen intelligente Gegner, ein fließender Übergang zwischen Fuß- und Fahrzeugeinsatz sowie eine Vielzahl an unterschiedlichen Herangehensweisen um eine Stelle zu meistern. Halo gibt in den besten Momenten keine starre Lösung vor, sondern man stellt dem Spieler stattdessen Werkzeuge aus der Sandbox für die Entwicklung eigener Lösungen zur Verfügung. Aus diesem Grund entstehen auch noch weiterhin zahlreiche lustige und kreative Videos zu den älteren Halo-Teilen. Bereits bei der Entstehung von Combat Evolved gab es wohl diese Vision einer offenen und zusammenhängenden Sandbox, was aber nicht umsetzbar war. Nach den recht linearen Teilen 4 & 5 könnten die Stärken als Sandbox-Shooter bei Infinite durch die noch offenere Spielwelt besser denn je zur Geltung kommen.


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