Thema:
Re:VG24/7: How RDR2 nails OW discovery where GoT fails flat
Autor: Pfroebbel
Datum:28.07.20 09:46
Antwort auf:VG24/7: How RDR2 nails OW discovery where GoT fails von Kilian

>"Part of it is down to the map design itself. Red Dead Redemption 2 is peppered with landmarks. Train lines circulate through the world like arteries. Lonely trees mark distant hills. Dirt roads loop and intertwine with riverbeds and canyons. Every town you visit has its own character, and so do the biomes that surround them. I can trace a path in my mind from the arid west to the industrial east of Rockstar’s map.
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>When I think about Tsushima’s world, I see impressive imagery – vast golden forests, colourful springs, fireflies dancing around lonely graveyards – but I can’t picture where any of it is in relation to anything else. The only parts of the map I can picture the precise location of in my mind are the chokepoints – those artificial necks that separate the map and split the story into acts.
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>It isn’t just a lack of identifiable landmarks that orient the player, though. It’s a lack of memorable things to find."

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>[http://www.vg247.com/2020/07/27/red-dead-redemption-2-vs-ghost-of-tsushima/]
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>Klar, Budget und Manpower dürften bei RDR2 und GoT sehr unterschiedlich gewesen sein. Aber dennoch ein gutes Beispiel wie wichtig das Design der Welt selbst ist, siehe auch BotW. Was das angeht, haben die meisten OW-Spiele mMn immer noch viel Luft nach oben...


Red Dead und Open World Discovery ist ja mal mega Blödsinn. So schön die Welt auch ist es gibt keine Gründe sie wirklich zu erkunden, es gibt nichts zu entdecken das einen mit etwas nützlichem belohnt.
Im MP Modus sieht das mittlerweile anders aus, die Sammler Rolle füllt viele der Plätze die interessant aussehen mit etwas Loot. Aber im Sp?

In Ghost of Tsushima kann ich jederzeit irgendwo was interessantes sehen, eine Rauchwolke, ein Vogelschwarm, ein seltsam aussehender Baum der auffällig irgendwo steht, alles führt mich zu etwas und es bringt in aller Regel auch noch sinnvolle Belohnungen, (In Form von dauerhaftem Fortschritt) und nicht nix oder Tand der direkt kaputt geht

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