Thema:
Crossfire X - Remedy & Smilegate flat
Autor: Pfroebbel
Datum:24.07.20 07:38

Ein Ego Shooter der zumindest in Teilen von Remedy kommt? Das klingt doch mal hervorragend. Das ganze hier basiert auf einem in China und Korea sehr erfolgreichem Free to Play Shooter (While it may not be a household name in the West, Smilegate's CrossFire is one of the most-played video games of all time, amassing more than 1 billion players across 80 countries. As a free-to-play military shooter, CrossFire has enjoyed nearly unrivaled popularity in Asia, grossing over $10 billion in lifetime revenue.)
zu dem Remedy noch eine Kampagne bastelt.

Für mich sieht das stark Nach Crysis aus, dazu noch Bullet Time und eine gute Optik, das könnte schon eine coole Kampagne werden.

In der Xbox Show gestern wurde es noch mal gezeigt und dort auch noch mal als Launch Exclusive angekündigt, eine PS Version kommt also aller Voraussicht nach später.

Der Multiplayer bleibt auch auf Konsolen free to play, die Kampagne wird jedoch was kosten.


Hier noch ein paar Trailer zum Spiel


E3 2019 Render Trailer
[https://www.youtube.com/watch?v=lq-wlu2pwdw]

X019 Vorstellung
[https://www.youtube.com/watch?v=szhlVyU6yQ8]

Trailer von gestern
[https://youtu.be/uYYuwAsZl58]

[https://www.gameinformer.com/preview/2020/07/23/crossfirex-preview-how-remedy-is-tackling-the-military-shooter-genre]


The team also brought in Remedy Entertainment, the studio behind such titles as Alan Wake, Quantum Break, Max Payne, and Game Informer's 2019 Game of the Year, Control, to work on two all-new mini-campaigns called Operations.

...


While things get chaotic in this sequence, this is just the tip of the iceberg. “There is some crazier stuff, definitely, in the Operation, but like every Remedy game, it’s rooted in reality – whether it’s Max Payne, Alan Wake – and then we have that layer of fantastic that comes on top, so there is definitely that in CrossfireX,” says Remedy head of communications, Thomas Puha.

Remedy may be developing these Operations as a single-player component of the title, but Smilegate's multiplayer is still a major focus of the game. According to Remedy, the studio is creating two Operations, with each one taking three to four hours complete, depending on difficulty and thoroughness with collectible-hunting.

gesendet mit m!client für iOS


< Frameset laden | antworten >
Impressum | Nutzungsbedingungen | Datenschutzerklärung | | Mobile Apps | maniac-forum.de