Thema:
Digital Foundry hat eine Switch übertaktet... flat
Autor: Kilian
Datum:01.10.19 10:22
Antwort auf:The Legend Of Zelda: Link‘s Awakening (GB, Switch) von Kilian

...und selbst da verschwinden die Probleme nur unter einem abgefahrenen Setting:

„Eventually I did crack it: Switching to mobile mode with its lower resolution but running at docked clocks resolves the issue - and indeed almost all of the performance hiccups in the game.“

Offenbar ist die GPU der Knackpunkt, aber auch hier: WTF!?

„Despite the evidence to the contrary, Link's Awakening does seem to be GPU-limited, even in scenarios where the complexity of the visuals doesn't change before, during or after a stutter. (...) The conclusion seems to be that the GPU is doing more than just rendering the visuals. But what it's actually doing to cause the frame-rate drops is still somewhat mysterious. Maybe aspects of the world are dynamically generated as you play - possibly because of storage constraints.“

Das DF-Fazit:

„Bizarrely, in-depth Link's Awakening performance tests seems to raise more questions than it answers. (...) Link's Awakening to exhibit any kind of issue is surprising. The game is still a night and day improvement over the E3 showing but (...) fingers are crossed that a future patch can resolve the problems seen here.“

Sehr interessant, wie ich finde. Digital Foundry hat sich da ordentlich reingekniet und sollte Nintendo / Grezzo mal ihre Erkenntnisse zukommen lassen. So oder so, sehr schade, dass die Performance-Mängel selbst mir aufgefallen sind. Habe das Spiel zwar trotzdem gerne gespielt, aber für 60€ darf man eigentlich ein hochpoliertes Game ohne diese Probleme erwarten.

Das wird Nintendo sicher wissen und die Probleme nicht leichtfertig in Kauf genommen haben, daher glaube ich kaum, dass da noch ein Patch kommt - auch weil dafür die Spielzeit mit < 20 Stunden einfach zu kurz ist...


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