Thema:
Klingt gut danke flat
Autor: Orochi
Datum:13.06.19 10:27
Antwort auf:FAQ auf ResetEra: Kein Permadeath (by default) von membran

>Das passt auch zu den bisherigen Gameplay-Clips, bei dem die Gegner verdächtig viele Herzen fallen lassen (in NecroDancer waren Gelegenheiten, verlorene HP wiederherstellen zu können, eher rar gesät). Natürlich gibt es einen optionalen Permadeath Mode, aber das ist eben nicht der Standardmodus. Man respawnt auf der Oberwelt und behält sogar das meiste der eingesackten Dinge wie z.B. Waffen. Das klingt ziemlich gut! Dieses immer-wieder-von-vorne-anfangen bei den Roguelike/lite geht mir nämlich zunehmend auf die Nüsse. Und leider hat gerade dieses - hm, ist es ein Genre? - oft die interessantesten Spielkonzepte, wo ich mir zunehmend wünschte, es wäre kein Permadeath-von-vorne. Zufallsgeneriert, gerne, aber bitte in einem Rutsch durchspielbar, ohne knüppelhart zu sein - oder zumindest, bis man genügend Perma-Upgrades ergrindet hat. Und genau das scheint hier bei Cadence of Hyrule nun der Fall zu sein. Hype!
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>Und für die Taktlosen gibt es gar einen "Fixed Beat" Modus, wo alles still steht und sich das Spiel nur bewegt, wenn man sich selber bewegt (das war in NecroDancer die Fähigkeit eines bestimmten Charakters, hier ist es eine globale Option).
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>https://www.resetera.com/threads/cadence-of-hyrule-%E2%80%93-crypt-of-the-necrodancer-featuring-the-legend-of-zelda-ot-the-hylian-dance.122893/
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>What is “Cadence of Hyrule – Crypt of the NecroDancer Featuring the Legend of Zelda” aside from being a mouthful of a title?
>Cadence of Hyrule is a crossover between Crypt of the NecroDancer and the Legend of Zelda series. In it you traverse an overworld and complete dungeons like you would in a Zelda game but now every action you make, from *moving to attacking, has to be done in time with the beat of the soundtrack.
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>*Occasionally when you clear a screen of enemies and hazards you are given free movement.
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>So the game is randomly generated like Crypt of the Necrodancer?
>The overworld is semi-random with certain areas appearing in the same general location but dungeons are completely random.
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>Is the game just combat?
>You will encounter puzzles and environmental hazards/modifiers as well.
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>What happens when I die?
>You will be able to respawn at any Sheikah Stone you have encountered in the overworld. You’ll keep your diamonds (used to unlock new equipment) and any major items and but lose insignificant, and replaceable, ones like torches.
>
>Who are the playable characters?
>You start off playing as Cadence from Crypt of the Necrodancer but will eventually pick between either Link or Zelda (Cadence appears to be an option later in the game going off screenshots/video but the specifics are TBA).
>
>Link can use his shield to block while moving and Zelda is able to reflect projectiles back at enemies with Nayru’s Love.
>
>So there is no permadeath?
>There is an option to enable permadeath but it is not active by default.
>
>I have terrible rhythm. Can I still play this?
>There is a “Fixed Beat” mode where you are able to turn off the beats and just focus on your strategy without rhythm.
>
>Any other features?
>There are Daily Challenges for Nintendo Switch Online members.
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>How many songs are in the game?
>The game features 25 tracks remixed tracks from the Zelda series.
>
>Online co-op?
>No. The co-op is local only.
>
>Physical release?
>Nothing has been mentioned so far.
>
>Does the game support cloud saves?
>Yes.
>
>
>



Crypt of the Necrodancer ist schon etwas zu schwer imo, da begrüße ich diverse entschärfte Mechaniken.

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