Thema:
Good & bad news... flat
Autor: Kilian
Datum:28.05.19 17:02
Antwort auf:Switch - Super Mario Maker 2 von Rocco

Im Rahmen der vielen Previews von heute gibt es auch ein paar neue Details zu SMM2 zu nennen. Die nervigste Nachricht, auf die sich die User im ResetEra auch schon ziemlich eingeschossen haben:

Es wird - Stand heute - nicht möglich sein, im Online-Multiplayer mit seinen Freunden zocken zu können! Stattdessen gibt's nur eine Random-Auswahl der Mitspieler. :/

Mehr dazu hier: [http://www.resetera.com/threads/you-cant-play-super-mario-maker-2s-online-with-your-friends-limited-to-randoms-only.119442/]

Ansonsten gibt's auch ein paar gute Nachrichten:

- Amiibo-Support entfällt komplett
- nahezu alle Assets sind von Anfang an frei verfügbar

Weitere Details auf Englisch:

– Mario, Luigi, Toad, Toadette handle the exact same
– Every stage technically supports multiplayer
– Can play Super Mario Maker 2 with whatever combination of controllers you want
– Can adjust controls in the settings
– When using the editor when docked, use the control pad to quickly access any of the toolbars by pressing it in that direction
– Story Mode is open-ended
– This means it changes depending on your choices
– Ex: choose what part of the castle to rebuild next
– Can replay stages in Story Mode, but can’t earn a completion award more than once
– Full control over Mario while exploring the castle
– Yamamura is back, will teach you how to use tools and game theory topics
– Wind in the moon desert courses vary in direction and intensity
– Checkpoints apparently customizable to give different items
– New kart can break apart by hitting things, and objects will pop out while it’s breaking apart
– Meowser can have different attacks such as being winged, flying into the background, and spit fire from a distance


Quelle:
[http://nintendoeverything.com/super-mario-maker-2-details-no-amiibo-support-almost-everything-unlocked-right-away-more/]


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