Thema:
@ Spyro noch mal wegen Atmos & or vs Binaural flat
Autor: Montana
Datum:27.01.19 22:25
Antwort auf:Resident Evil 2 Remake #2 - Welcome to Raccoon City von Fred LaBosch

>Verwirrt im Moment alle. Wenn es sich gegenseitig ausschließt, warum kann dann beides gleichzeitig aktiviert werden?

>Und wenn der Sound eh schon binaural ist (sprich: HRTF für Kopfhörer), wofür braucht es dann noch Atmos..?

Ja, ich habe jetzt viel Zeit mit google verbracht, um der Antwort auf diese Frage näherzukommen.

Auch dieses Zitat aus einem Capcom Developer Interview lässt mich etwas ratlos zurück:

"Is there anything non-graphical that you've been focusing on in order to capture the Resident Evil feeling?

Yes, the sound. We used Capcom's "Dynamic Mixing Stage," a 3D sound booth built in 2017, along with Dolby Atmos technology giving Resident Evil 2 full 7.1.4 surround sound support. Furthermore, by implementing binaural techniques we are able to modify sounds in real time, which lets you hear the groans of zombies from all around, in relation to your character's position. You'll be able to experience the terror through your sense of hearing, as well as sight."

Mein Bauchgefühl bei diesem Zitat sagt mir beides aktivieren.


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