Thema:
TP is secretly an Open-World Point ‘n’ Click Game flat
Autor: gameflow
Datum:11.02.17 12:28
Antwort auf:Thimbleweed Park – P&C-Adventure von Ron Gilbert von Leviathan

Ok, IGN übertreibt vielleicht ein wenig, aber das liest sich einfach alles so gut:
"Gilbert’s new game explodes Mansion’s core principles into what approaches the 2D point ‘n’ click equivalent of a modern open world game. The main story will lead you past much of its landscape, but there is seemingly so much more to see if you take a detour."

Und zwei Schwierigkeitsgarde gibt es auch wieder:
"Casual Mode is for those who want a good story, without too much hard work – multi-step, obtuse puzzles are “pre-solved” at the cost of a few areas being removed from the story to stop players getting lost in now-functionless locations.

Hard Mode is the classic adventure experience – you’ll be learning (and, probably, noting down) everything from the fundamentals of computer code to how to make printing ink. Gilbert thinks the latter mode’s extra puzzles make the game 'easily twice as big'."

Und dann planen sie an einer PS4 + Swtich Umsetzung. Ich freue mich so auf das Spiel! Bitte,bitte lass meine Erwartungen nicht komplett durch die Decke gehen und beweise mir, dass Ron Gilbert noch gute Adventures schreiben kann.


< antworten >