Thema:
Re:Input Lag flat
Autor: suicuique
Datum:25.01.16 14:31
Antwort auf:Re:Input Lag von membran

>>Im Speziellen wird mal ein Auge auf: [http://www.displaylag.com/console-latency-exploring-video-game-input-lag/]
>
>Die gemessenen Werte erscheinen mir sehr hoch, mag da vielleicht etwas an seiner Messmethode nicht stimmen, mag das an seinem M+K Adapter für die Konsolen liegen?


Hab ich mir auch schon überlegt.
Kann ich aus der Ferne nicht sagen.
An der Tastatur wird's nicht liegen.
Bliebe als Fehlerquelle nur der Adapter. Andererseits fällt mir schwer vorzustellen dass sowas simples einen hohen Lag induzieren würde.
Hmmm ...

EDIT:
Er selbst schreibt ja selbst:
Nothing is perfect, so there are a few variables that need to be taken into account. First is the latency from the XIM4 itself. The team behind the XIM4 decided to normalize its USB polling rate in order to prevent compatibility issues among different consoles. Natively, the Xbox One and Xbox 360 have an 8ms polling rate. The PlayStation 3 is 10ms, while the PlayStation 4 can be as fast as 4ms. The XIM4 processes PlayStation 4 inputs at 8ms instead of the console’s native 4ms polling rate. Personally, I couldn’t detect any difference while using the XIM4, even when performing strict timing links on the Xbox 360 version of Ultra Street Fighter IV and the PlayStation 4 version of Mortal Kombat X. If the XIM4 adds any delay at all, I can’t imagine it being any more than a standard licensed controller. Even official controllers have variable delay among each other depending on the manufacturing process. I personally feel confident using the XIM4 for latency testing.

>Ich spiele immer noch lieber mit kabelgebundenen Controllern, weil die Kabellosen ja auch noch knapp 5-10ms draufpacken sollen.

Same here.
Nicht dass ich's bräuchte. Bin aber alt(modisch) ;)

gruß

P.S Spiel mal Diablo 3. Du Lutz! Ich glaub so ziemlich alle deiner originären Kritikpunkte sollten nicht mehr relevant sein!


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