Thema:
Cybertruck wird ressourcenintensivster Tesla flat
Autor: hellbringer (deaktiviert)
Datum:29.12.22 10:59
Antwort auf:Auto Thread #34: Wo geht die Reise hin? von Telemesse

Und ziemlich schwer und ziemlich teuer. Der Akku soll auch doppelt so groß/schwer sein als bei bisherigen Tesla-Fahrzeugen. Damit wäre das Öko-Image von Tesla komplett verspielt. Die Frage ist, wer die zukünftigen Kunden sind und wer die Autos kaufen wird, wenn die gutgläubigen "Öko-Kunden" wegfallen?

“It's generally understood to be a sort of progressive, left-leaning customer base that is quite aligned toward both a love of technology, but also a belief in the mission of the brand, which is to accelerate the movement to electric vehicles, to advance sustainability in society overall,” said Andrew Miller, chief growth officer for Interbrand, which annually assesses the appeal of top corporate brands. “People buy into that. They believe in that.”

Profitabel war Tesla bis jetzt hauptsächlich dank Förderungen für E-Autos:

Over the years, it’s been helped by a low-cost federal loan and government incentives for its customers, as well as emissions credit programs run by California, the U.S. and the European Union that generated billions of dollars in essentially free revenue.

Und sie saugen Rohstoffe auf, nur um dann großteils ungenutzt herumzustehen:

“Even standard Teslas are battery sponges. They suck up lithium, nickel and cobalt for a vehicle that's utilized 4% of the time on average.”

[https://www.forbes.com/sites/alanohnsman/2022/12/28/elon-musk-tesla-cybertruck-climate-commitment/]


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