Antwort auf den Beitrag "Re:Digital Foundry hat eine Switch übertaktet..." posten:
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>...und selbst da verschwinden die Probleme nur unter einem abgefahrenen Setting: > >[i:„Eventually I did crack it: Switching to mobile mode with its lower resolution but running at docked clocks resolves the issue - and indeed almost all of the performance hiccups in the game.“] > >Offenbar ist die GPU der Knackpunkt, aber auch hier: WTF!? > >[i:„Despite the evidence to the contrary, Link's Awakening does seem to be GPU-limited, even in scenarios where the complexity of the visuals doesn't change before, during or after a stutter. (...) [b:The conclusion seems to be that the GPU is doing more than just rendering the visuals.] But what it's actually doing to cause the frame-rate drops is still somewhat mysterious. Maybe aspects of the world are dynamically generated as you play - possibly because of storage constraints.“] > >Das DF-Fazit: > >[i:„Bizarrely, in-depth Link's Awakening performance tests seems to raise more questions than it answers. (...) Link's Awakening to exhibit any kind of issue is surprising. The game is still a night and day improvement over the E3 showing but (...) fingers are crossed that a future patch can resolve the problems seen here.“] > >Sehr interessant, wie ich finde. Digital Foundry hat sich da ordentlich reingekniet und sollte Nintendo / Grezzo mal ihre Erkenntnisse zukommen lassen. So oder so, sehr schade, dass die Performance-Mängel selbst mir aufgefallen sind. Habe das Spiel zwar trotzdem gerne gespielt, aber für 60€ darf man eigentlich ein hochpoliertes Game ohne diese Probleme erwarten. > >Das wird Nintendo sicher wissen und die Probleme nicht leichtfertig in Kauf genommen haben, daher glaube ich kaum, dass da noch ein Patch kommt - auch weil dafür die Spielzeit mit < 20 Stunden einfach zu kurz ist...
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